Friday, September 9, 2011

MUKJIZAT AGONG : ALI-IMRAN - SURAH 3, AYAT 13 & AL-NASR - SURAH 110, AYAT 1-3


Menyebarkan Islam sebagai satu kepercayaan di bumi Arab ternyata satu cabaran besar. Untuk kesekian lamanya selepas Nabi Ibrahim a.s., tanahnya penuh berhala dan jahilliyah diangkat menjadi budaya. Meyakinkan wujudnya Allah itu susah, apatah menyuruh bersyahid untukNYa di Perang Badr.

Hanya mereka yg mempunyai MATAHATI TAJAM yg benar-benar yakin kewujudan Allah swt, dapat melihat yg paling benar di antara yg dikata benar. Yg paling dusta di antara yg didustakan. Kemenangan Ghazwatul Badr disebut terus-terusan oleh para pemimpin Islam dan mereka yg mewarisinya setelah itu. Antara lain, kemenangan Islam dlm Perang-Perang Salib diketuai Solahuddin Al-Ayubi dan Perang Yom Kippur War (1973).

Renungilah Ali-Imran Ayat 3 dan lahirkan pemimpin-pemimpin di kalangan kamu yg mempunyai MATAHATI TAJAM.

قَدْ كَانَ لَكُمْ آيَةٌ فِي فِئَتَيْنِ الْتَقَتَا فِئَةٌ تُقَاتِلُ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَأُخْرَى كَافِرَةٌ يَرَوْنَهُم مِّثْلَيْهِمْ رَأْيَ الْعَيْنِ وَاللّهُ يُؤَيِّدُ بِنَصْرِهِ مَن يَشَاءُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَعِبْرَةً لَّأُوْلِي الأَبْصَارِ

"Sesungguhnya telah ada tanda bagi kamu pada dua golongan yang telah bertemu (bertempur). Segolongan berperang di jalan Allah dan (segolongan) yang lain kafir yang dengan mata kepala melihat (seakan-akan) orang-orang Muslimin dua kali jumlah mereka. Allah menguatkan dengan bantuan-Nya siapa yang dikehendaki-Nya. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat pelajaran bagi orang-orang yang mempunyai MATAHATI".

Renungi juga Al-Nasr Ayat 1-3 dan lihat juga janji 'Kemenangan' Allah swt kepada Rasulullah saw sebelum menawan Makkah .

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ
Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan,

وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا
dan kamu lihat manusia masuk agama Allah dengan berbondong-bondong,

فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا
maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penerima taubat.

FB : Feriz Omar
W : www.ferizomar.blogspot.com

No comments: